Wednesday 10 September 2014

I Am Still Here!!!

Assalamualaikum!
*teruja sebab lama sangat tak menaip kat sini hee*

Tengok entry terakhir tadi...
Ya Allah! Lamanya aku tak update blog! *muka terperanjat*
So... memandangkan aku dah lama tak update kan. Ehem. Agak2 korang rindu aku tak? *perasan* hehe. Tak apalah kalau tak rindu. Sebab korang pun mungkin fikir aku ni macam dah tak nak post update kat blog lagi kan. Erm apa yang aku bebelkan ni? Sorrylah. Sasau sikit.

Firstly, aku nak cerita kenapa aku laaaaammaaaa tak update blog. Sebabnya, aku sibuk sangat dengan kerja. Ceh! Macam CEO je gaya sibuk tu kan. Hehe. Tapi aku memang betul betul betul tak berkesempatan nak jengah blog. Mood nak menaip pun takde. Dan ditambah pulak dengan Aidilfitri kan. Hmm, bertambah-tambah sibuknya aku ni ha. Huhu. 

Secondly, aku nak kongsi dengan korang ni. Ingat lagi tak aku pernah post pasal aku punya novel? Alaa yang tajuknya Berhenti Mencinta tu? *muka penuh pengharapan supaya korang ingat*
Haa, yang tu! Dah ingat? Hehe. Akhir bulan Mei hari tu aku dah hantar ke pihak penerbitan Kaki Novel Sdn Bhd. Dan aku dah pun dapat email mengatakan pihak Kaki Novel dah terima naskah novel Berhenti Mencinta aku tu untuk dinilai. Belum diterbitkan lagi. Cuma dah diterima untuk penilaian. So. So. Aku nak mintak sangat kat korang semua supaya doakan yang terbaik untuk aku dan novel aku tu. Mudah-mudahan Allah qabulkan. Dan aku pun dah berusaha sebaik mungkin untuk novel tu. Sekarang aku hanya mampu berusaha untuk terus berdoa agar aku diberikan keputusan yang terbaik. InsyaAllah. Amiinn.

Thirdly, sekarang ni aku tanam anggur. Ha? Tak faham. Alaa, menganggur ler tu maksudnya. Huhu korang sengaja buat-buat tak faham kan *sengih*. So, disebabkan aku menanam anggurlah sekarang ni aku baaanyaaaaak masa nak meng-update blog aku ni. Tapi. Tapi. Jangan risau. Aku tengah berusaha cari kerja baru ni. Pagi tadi pun aku dah ambik satu borang untuk temuduga. Semoga aku berjaya hendaknya. InsyaAllah. Amiin :)

Aku sebenarnya ada baaaanyaaaakkk lagi benda nak cerita kat korang. Nanti aku ceritakan satu persatu dalam entry yang mendatang. InsyaAllah :)
Aku ada terfikir nak tambah benda2 baru dalam blog aku. Hope korang suka baca entry2 terbaru aku nanti. Aku tak janji pada sendiri yang aku akan rajin update blog hari2. Tapi aku akan cuba untuk update minggu ke minggu. Untuk train diri aku supaya lebih pandai manage time dengan semua ni. Yelah, aku kan freelance writer. Selain menulis, aku pun bekerja untuk mencari rezeki *ayat poyo habiss* hehe. Tapi betullah. Aku jadikan menulis sebagai satu hobi je buat masa ni. Untuk jadikan sebagai pendapatan tu aku rasa insyaAllah bila karya2 aku diberikan rezeki oleh Allah untuk diterbitkan dalam pelbagai bentuk satu hari nanti :) Amiin :)

Okaylah korang. Terima kasih sudi baca entry aku hari ni. Tak lupa juga kepada yang sudi follow aku :) Terima kasih banyak2 *penuh perasaan* muah bertepek-tepek kat pipi korang. Hehehe. Minta diri dulu, sekian *tunduk* 
Assalamualaikum :)

No comments:

Post a Comment