Thursday 3 April 2014

Encik Penyu

Assalamualaikum.
Hari ni aku nak fefeling sikit, boleh? *tak boleh?* tak kira, nak jugak :p

Beberapa tahun yang lepas, aku ada suka kat seseorang ni. Aku gelar dia Encik Penyu jelah ye. Sebab apa aku gelarkan dia penyu? Sebab dia suka sangat buat muka penyu bila2 dia buat sesuatu tu. Hehe *dia comel* >_< Aku masih ingat, pertama kali aku jumpa dia, jantung aku berdegup kencang gila. Tapi, masa mula-mula tu aku cubalah jugak nafikan. Lama-lama kenal dia, entahlah. Perasaan ni jadi semacam. Dan, akhirnya aku sedar... Aku sebenarnya suka kat dia. Yang tak bestnya, Encik Penyu ni dah ada yang punya *melepas*. Peliknya, aku masih lagi suka kat dia even dah tahu dia ni orang punya. Entahlah. Sesuatu yang sangat sukar untuk aku hadapi sebenarnya :( *dah mula nak sedih* huhu

Banyak benda pasal dia yang aku masih ingat sampai hari ni. Antaranya, kenangan yang macam aku coretkan kat dalam gambar tu. Ya. Dulu, bila2 aku menguap, dia suka sangat ejek. Tapi, bila aku toleh dia, dia buat muka penyu dia tu sambil control2 senyum. Dia ingat comel agaknya? *memang comel pun* :( Setiap kali teringat, airmata ni terus je menitis. Rinduuu sangat kat dia :')

Aku suka usik dia. Kadang2, bila aku nampak dia buat kerja. Aku selalu perhatikan dia dari jauh. Then, aku akan panggil dia dan cakap : "buat kerja tak payahlah nak muncung2 mulut tu" dan dia akan ketawa je. Ya Allah! *ketap bibir, tahan airmata* aku okay :)

Dan, pernah sekali tu. Dia buat aku tergamam bila nampak dia pakai baju Melayu. Seyes masa tu aku pandang dia je. Memang segak sangat. Ada banyak lagi sebenarnya yang membuatkan aku teringat kat dia. Tapi, tak nak ceritalah. Nanti aku menangis pulak, haha :p

Sekarang ni, aku dah tak nampak dia setiap hari. Dah tak boleh usik dia lagi. Dah tak boleh tengok senyuman dia lagi *kesat airmata* :) Yang akan selamanya kekal adalah KENANGAN aku bersama dia. Sekejap. Tapi, bermakna walaupun sakit untuk dikenang :')
Dia akan selalu ada di dalam kotak memori aku. Untuk selamanya.
Terima kasih, Encik Penyu :')

2 comments: