Wednesday 19 March 2014

THROW BACK! (Episod : Kartun)

Assalamualaikum semua!
(^_^)

Hari ni disebabkan petang yang sangat mengantuk, tiba2 aku teringat pulak zaman sekolah rendah dulu. Masa tu aku darjah 5-6. So, apa dia yang aku nak THROW BACK ni? Hehe, mestilah pasal kenangan masa aku darjah 5-6 dulu. 

Masa darjah 5-6 dulu, disebabkan tak ada kawan2 yang nak diajak bermain, aku pun rajinlah menghabiskan masa petang aku dengan menonton kartun yang ada kat channel Kids Central. Ingat lagi tak channel tu? Tak ingat? Alah, channel Singapore yang sekarang ni dah tukar Okto. Oh ye tak ye. Channel Singapore biasanya orang Johor je yang dapat. Sebab dekat. Patutlah korang yang tak duduk Johor tak tahu. Haha. Sorry :)

Kids Central ni boleh diibaratkan macam TV9, Cartoon Network, Nickelodeon & etc. Bagus siaran ni untuk budak2 tengok. And, FYI, aku dulu sharpen English aku melalui channel nilah. Tak percaya? Tak percaya sudah *ejek* haha :p Seriously, betul *sungguh2*. Sebab penggunaan English yang mudah & senang difahami.

Antara rancangan kesukaan aku adalah Magic School Bus! *excited* haha. Ceritanya mengisahkan tentang sebuah bas yang ada kuasa magic. Perghh. Epik! *teruja gila* haha
Inilah gamaknya ropenye bas yang ada kuasa magic tu. Hehe. Best gila cerita ni. Hari2 aku menghadap. Jap lagi aku nak tengok cerita ni kat You Tube sebab aku jumpa masa aku search gambar ni kat Google (>_<)

Hey Arnold! juga merupakan salah satu kartun yang sampai ke hari ni aku tengok lagi *yes aku mmg kebudak2kan!* hehe. Aku paling suka bila bila Helga menyakat Arnold, ejek2 Arnold tapi sebenarnya dia "crush" dengan budak yang dia panggil kepala bola tu. Kih3 (>_<)
p/s : inilah rumah Arnold. Hehe. Btw, kartun ni pun TV9 ada amek. Best!

Last but no least, rancangan Hi-5. Ye, aku tahu rancangan ni gedik *sedar* tapi, apa yang membuatkan aku suka tengok rancangan ni, sebab aku nak belajar English. Lagipun, aku suka tengok muka Tim *cute k* haha. Tapi sekarang dah tukar casting. Tak best :( 
Tim yang hujung sekali pakai baju kuning *cute kan?* hehe. Aku masih ingat lagu intro dia. Haha. Bestnye zaman sekolah rendah aku. Hurmm, rinduuu :')

Okaylah, tu je yang aku nak kongsikan dengan korang semua.
Aku nak tengok Magic School Bus. K bye (^_^)


No comments:

Post a Comment